خانه شماره 39

یک دفترچه نویسه‌های شخصی در مورد آنچه ما بدان می‌اندیشیم.
جد و جهد

تذهیب سربرگ

بسم الله چرم

blog pic blog pic

زکات العلم نشرة. اگر بشود اسم این سیاهه‌ها را علم گذاشت. البته بخش اعظم آن دل‌نوشت است. برای نشر فرهنگ و دین می‌نویسیم شاید که خدا هدایتمان کند.

طبقه‌بندی موضوعی

قرآن چرم امام خامنه‌‌ای استاد پناهیان

dotعرفان عملی

پنجشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۰ ق.ظ

می‌خواهم عارف شوم؛ کرامتی کنم و

با یک بسم الله از روی نفسم رد شوم

بانام خدا
سلام؛
می شود من را هم راهنمایی کنید؟
شاید چندروزی تا دیرشدن و پیرشدنم نمانده باشد. من 17 سال شمسی دارم و طبق حدیث بعد از 18سال قمری کار سخت است...

ممنونم
هادی
علیکم السلام
تا الان هم برای آن‌هایی که راه را پیدا نکردند دیر است.

اول یک چیز را جا بیاندازم؛ من یک عابرم که راه را از من پرسیدی نه راه‌بلد!

عرفان عملی خیلی ساده است؛ نظم! یعنی نماز اول وقت، نظم یعنی درست غذا خوردن، نظم یعنی درست خوابیدن، نظم یعنی درست محاسبه کردن کارها. دغدغه‌ات که نظم شد ساعتی را برای سخنرانی اخلاقی خالی می‌کنی، نظم که وارد زندگیت شد ساعتی را برای سیاست می‌گذاری، نظم که وارد زندگیت شد یک‌هو می‌بینی اوه! اصلا مال خودن نبودی که برنامه بریزی؛ معنی عبد را کشف می‌کنی و این یعنی یک پله بالاتر. زندگیت شیرین‌تر از عسل و نرم‌تر از ابریشم می‌شود.

راستی اگر اربعین پیاده نیایی مفهوم سیر و سالک و غایت و مولا داشتن برایت مکشوف نمی‌شود. پیاده این مسیر را بیا و سه روز تمام به این فکر کن وظیفه‌ات بوده بیایی. فکر کن که مولا چه‌قدر سختی کشید و در طول این مسیر چقدر تو را اکرام می‌کنند. شرمنده ارباب باش و بگو وظیفه‌ام بوده، برای تعالی دین خدا دارم می‌روم.

آقای قاضی می‌فرمود: هیچ‌کس به جایی نمی‌رسد مگر به واسطه ابی‌عبدالله. (روحی و صاحبی فداه)
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

تخته سیاهتخته سیاهتخته سیاه

نوشته تخته نوشته تخته نوشته تخته