خانه شماره 39

یک دفترچه نویسه‌های شخصی در مورد آنچه ما بدان می‌اندیشیم.
جد و جهد

تذهیب سربرگ

بسم الله چرم

blog pic blog pic

زکات العلم نشرة. اگر بشود اسم این سیاهه‌ها را علم گذاشت. البته بخش اعظم آن دل‌نوشت است. برای نشر فرهنگ و دین می‌نویسیم شاید که خدا هدایتمان کند.

طبقه‌بندی موضوعی

قرآن چرم امام خامنه‌‌ای استاد پناهیان

dotازدواج بدون نمک

چهارشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۱۱ ب.ظ

ازدواج امیر المومنین و فاطمه زهرا مبارکخیلی‌ها سعی می‌کنند سال‌روز ازدواج امیرالمومنین و فاطمه زهرا، رو روز عقد یا عروسی‌شان بگذارند. درست مثل ما. یکی از دوستان هم امسال همین‌ کار را کرده. کارت دعوت هم فرستاده. خب، خبر ندارند که حال ما چیست. برایش هدیه فرستادم، اما نرفتم. نشستم خانه تنها. به‌یاد گذشته‌ها که تایپوگرافی میزدم، تصویر روبرو را تزئین کردم. تقدیم به بهترین زوج دنیا. زوجی که کم در دنیا کنار هم بودند اما در عوض الان هزار و اندی سال است کنار هم‌اند.

بعضی بر این باورند که «دعوا نمک زندگی است»! خب این زندگی بدون نمک بود تا انتها. جوری بود که علی گفت او حتی یک‌بار هم مرا ناراحت نکرد. شاید برخی فکر کنند مگر می‌شود؟ باید بگویم من کسانی را می‌شناسم که همسرشان را یکبار هم ناراحت نکرده‌اند. اگر تصورشان برایتان سخت است، باید محیط زندگی‌تان را عوض کنید.

مطلب دیگری که می‌خواهم بنویسم  این است که گویا رسم خدای متعال است که اگر زوجی هم‌کفو باشند زیاد کنار هم نمی‌مانند. اگر خیلی بهم بیایید احتمالا زیاد کنار هم نمی‌مانید. این برداشت شخصی من است، آخر رسول‌الله و خدیجه را دیدم، امیرالمومنین و زهرایش را دیدم و چند مورد هم در اطراف شنیدم و دیدم. نمی‌دانم شاید من اشتباه می‌کنم اما اگر حتی یک ناراحتی از همسر بهتان نرسیده و کنار هم رشد می‌کنید، یکی از مراحل رشد احتمالا جدایی باشد. آن زمان که مبحث قربانی را در نوجوانی می‌شنیدم تنم می‌لرزید. ولی واقعا راهی است که باید طی شود.

ان‌شاالله که زودتر این تمام شدنی تمام شود و به شیرینی باقی برسیم.

  • صحبتِ جانانه
  • پدرم همینو میگن
    میگن شوهرخوب موندنی نیست
    زوج های خیلیییییی هماهنگ جدایی می افته میانشون
    کی دیگه میتونه جای اون همراه رو پر کنه واقعا؟
    از خوندن این مطلب قلبم به درد اومد
  • خانم لبخند
  • اون سختیه رو همه متحمل میشن. یکی با خیلی هم کفو نبودن، یکی با جدایی.. خدا بهمون صبر بده..
    واقعا موافقم من هم دیدم کسانی رو که عاشقانه بودند کنار هم ولی جدایی بینشان فاصله انداخت
    گرچه اخرتش رو خرید و تضمین کرد
    ومن ارزوی زندگی کوتاه اما اخرت ابدی اور دارم
    امیدوارم در اخرت کنار هم باشید
    هادی
    امیدوارم. و تلاش میکنم جایی درخور فراهم کنم.
    پست های قبلی تون رو خوندم. خیلی متاسف شدم. امیدوارم رب الحسین این روزها بهتون صبر و امید بده.
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    تخته سیاهتخته سیاهتخته سیاه

    نوشته تخته نوشته تخته نوشته تخته