خانه شماره 39

یک دفترچه نویسه‌های شخصی در مورد آنچه ما بدان می‌اندیشیم.
جد و جهد

تذهیب سربرگ

بسم الله چرم

blog pic blog pic

زکات العلم نشرة. اگر بشود اسم این سیاهه‌ها را علم گذاشت. البته بخش اعظم آن دل‌نوشت است. برای نشر فرهنگ و دین می‌نویسیم شاید که خدا هدایتمان کند.

طبقه‌بندی موضوعی

قرآن چرم امام خامنه‌‌ای استاد پناهیان

dotبه بهانه ماجرای آقای قرائتی و مرد دوربینی

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۲ ق.ظ

اگر اهل خبرهای زرد جامعه باشید، این روزها موضوع اخراج آقای دوربینی توسط حاج آقای قرائتی از جلسه دارد دست به دست می‌شود. این اتفاق واکنش‌های زیادی را بر انگیخته؛ یک‌سری گفته‌اند از اخلاق اسلامی به دور بود و یک سری کار را جناحی کرده‌اند و برخی هم پاسخ دادند آن موقع که وزیر بهداشت از الفاظ زشت استفاده می‌کرد چرا مدعی اخلاق نشدید. خلاصه ماجرا آنقدر کار بالا گرفت که کلیپ عذرخواهی آقای قرائتی از آقای نمازی هم منتشر شد.

به بهانه این اتفاق می‌خواهم گوشه‌ای از ذهنیت‌های  خودمان را نقد کنم. تصور ما از عالم  دینی و روحانی گاهی به طور افراطی‌ای مسیحی‌وار است. انتظار داریم هرچه به سر یک روحانی آوردند او هیچ نگوید و سر بلند نکند. این نوع نگاه به‌طرز جالبی در میان قشر اصلاح‌طلب شیوع بالایی دارد و شاهد ما همین ماجراست. (فارغ از اینکه کار آقای قرائتی صحیح بود یا خیر) نگاهی که به‌زودی برخی را از دایره حکومت اسلامی خارج خواهد کرد. در حدیث داریم امام قائم(عجل) که ظهور کنند، دیگر تقیه نخواهند کرد و با مخالفین برخورد خواهد شد. امام باقر می‌فرماید به حدی ایشان از مخالفین می‌کشند که برخی از عالمان دینی اسلام! می‌گویند او از ذریه محمد(ص) نیست، والا شفقت او مانع از این حجم از کشتار می‌شد.

بگذارید یک نحو دیگر این مشکل را بیان کنم: می‌دانید چرا هرچه ندبه می‌خوانید و عبادت می‌کنیم و برای کشور تلاش می‌کنیم نه به دیدار امام‌مان می‌رسیم و نه مقامات معنوی پیدا می‌کنیم؟ چون تصور اشتباهی از او داریم. نه از او بلکه از ولی او هم تصور اشتباهی داریم. هنوز بعد از 40 سال بدنه جامعه مثل بنی‌اسرائیل فکر می‌کند که «ای موسی تو و خدایت بروید و بجنگید ما اینجا نشسته‌ایم». و مانند خوارج از علی(ع) انتظار دارند: «یا علی ما اشتباه کردیم تو چرا پذیرفتی، مگر وظیفه رهبر اصلاح مسیر ما نیست؟»

می‌دانم که این خانه مجازی متروک، میزبان مومنان است و نه عوام‌الناس یا اصلاح‌طلبان. اما حرف من هم با همین مومنان است. اگر از من می‌شنوید در هر جمع خانوادگی تنها یک بحث را مطرح کنید: «نگرش صحیح به ولایت» این مورد حل بشود، سیاست حل می‌شود، اقتصاد حل می‌شود، فرهنگ حل می‌شود. ولایت برای مردم در عمل حل بشود مسیر برای اصلاح همه امور باز می‌شود.

لطفا در جمع‌های خانوادگی از نگرش درست به ولایت حرف بزنید. زشت است! چهل سال از عمر انقلابمان گذشته! فکر می‌کنید چند سال دیگر فرصت داریم برای اصلاح؟! لطفا این یک کار که از دستتان بر می‌آید را به‌خوبی انجام دهید.

  • خانم لبخند
  • تو جمع های خانوادگی ما الحمدلله تقریبا همه نگرششون نسبت به ولایت صحیحه. من اغلب نگاه های غلط رو تو فضای مجازی می بینم که خب فرصت و گنجایش بحث خیلی موثر رو نداره.
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    تخته سیاهتخته سیاهتخته سیاه

    نوشته تخته نوشته تخته نوشته تخته