خانه شماره 39

یک دفترچه نویسه‌های شخصی در مورد آنچه ما بدان می‌اندیشیم.
جد و جهد

تذهیب سربرگ

بسم الله چرم

blog pic blog pic

زکات العلم نشرة. اگر بشود اسم این سیاهه‌ها را علم گذاشت. البته بخش اعظم آن دل‌نوشت است. برای نشر فرهنگ و دین می‌نویسیم شاید که خدا هدایتمان کند.

طبقه‌بندی موضوعی

قرآن چرم امام خامنه‌‌ای استاد پناهیان

dotحساب سخت

جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۶ ب.ظ

پای سخنرانی استاد بودیم، بحث از احترام به پیامبر رسید به احترام به بزرگان. پدر نسبی و پدر معنوی. چند داستان تکان دهنده مؤید بحث گفت. یکی از بچه‌های فعال فرهنگی که وقتی فوت کرد تهران و قم برایش مراسم گرفتند، در مشاجره والدینش دخالت می‌کند و طرف مادر را گرفته و در روی پدرش می‌ایستد. استاد می‌گفتند خواب ایشان را دیدم که به سراغ پدرم برو. پدر ایشان برای استاد گفتند که یک روز قبل از فوت آمده بود و بسیار گریه می‌کرد و عذرخواهی می‌کرد. من هم به او گفتم بخشیده‌ام.

استاد می‌گفت: پدر بخشید، او جایگاهش بهشت است الان. اما برخی قوانین قابل تغییر نیستند. او فردای آن روز تصادف کرد و رفت.

مورد دیگری می‌گفت که دوتن از طلاب خوب مدرسه تحت تکفل آیت‌الله حق‌شناس آمده بودند پیش ایشان و از وضع مدیریت مدرسه شکایت می‌کردند. آقای حق‌شناس می‌گفت من خیلی تلاش کردم که آن‌ها را رد کنم. اما آن‌ها لحظه به لحظه صدایشان بالاتر می‌رفت و اعتراضشان شدید‌تر. بد نیست بدانید سر هفته هر دو طلبه فوت کردند.

 

بحث استاد چیز دیگری بود و این دو داستان کوتاه را مؤید حرفش آورد. اما نکته مهم در این دو داستان این است که هر دو مومنانی هستند در سطح بالای جامعه. برای همین به این سرعت نتیجه اعمالشان را می‌بینند والا موارد بدتر از این هم بوده که طرف بعد از یک سال فوت شده. و برخی موارد هم بدون پاسخ رها شده. مهربانی خدا یعنی اینکه هرکه مومن‌تر است زودتر اصلاح می‌شود، ولو با مرگ. و خب برخی‌ها هم هوشمنداند، قبل از واقعه خبر می‌شوند و کار به تقابل و مرگ نمی‌رسد. حتی با اصرار لحظه‌ آخری هم پایشان را نمی‌لرزاند و هدف اصلی‌شان که خدا بود را فراموش نمی‌کنند. یکی برنده می‌شود و یک می‌بازد. مراقب باشیم امتحانات بعدی را نلغزیم. اینجا را ببینید: @tezkar

 

آمدم این مطلب را بنویسم دیدم بزرگواری از من درخواست ورود به بحثی کرده. باید بگویم نوشته‌های هرکس برون‌داد حالات اوست، هرچقدر هم بخواهد کتمان کند اهل معنا با لب‌تر کردن درون او را می‌بینند. و چقدر تلخ است برای آن‌هایی که همه را درحال گردش بی‌هوده به‌دور خود می‌بینند، مذهبی‌هایی که همیشه از اسلام و انقلاب و آینده ایران اسلامی می‌نویسند، اما شیطان آنقدر دقیق گمراهشان کرده که خودشان هم نمی‌فهمند، از جایی که هستی، چندین پله بالاتر وجود دارد! شیطان تورا نسبت به بالاتر رفتن گمراه کرده نه نسبت به مقام فعلی‌ات. یک لحظه پرده آسمان را کنار بزنید زندگیتان برای همیشه فرق خواهد کرد.

 

  • هادی
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

تخته سیاهتخته سیاهتخته سیاه

نوشته تخته نوشته تخته نوشته تخته