طرحی برای گوشیسازهای ایرانی
شرکتهای مونتاژکننده و تولیدکننده گوشی در ایران مدتی است که در بازار در حال رشد کند و بی هدف هستند که این رشد کند، به دو دلیل نداشتن طرح بومی و کیفیت برتر، آنها را از شرکتهای خارجی متمایز نکرده و نمیتوانند خریدار را به انتخاب محصول ایرانی مجاب کند.
در این نوشته قصد داریم تا به تشریح نکاتی بپردازیم که آنها را از شرکتهای بزرگ متمایز کرده و در یک چرخش سریع بتوانند بازار ایران را به سرعت قبضه کنند. بدیهی است با توجه به جهانبینی نویسنده مبتنی بر گردش آزاد اطلاعات بر پایه زکات علم. تمامی ایدهها، استراتژیها و تکنیکهای ابتکاری موجود در این نوشته بدون حق مولف و پتنت برای شرکتهای مطرح در این عرصه ارسال خواهد شد و آنکس که ریسک تغییرات آن را زودتر بپذیرد، انشاالله موفقتر خواهد بود.
این نوشته از سه فصل تشکیل خواهد شد: سیاستهای کلان شرکت، طراحی و توسعه، فروش و بازتابگیری.
سیاستهای کلان شرکت
این بخش نیازمند یک کتاب جامع است تا در ابتدا فضای سایبر را تشریح و تبیین کرده و سپس به صورت انطباقی با اسلام آن را بررسیکند. سپس در یک فصل جامع نسبت رسالت یک شرکت ایرانی مسلمان را با این فضا به صورت کاملا کاربردی مشخص کند. آنگاه با یک ضمیمیه ترکیب فرهنگ و سنن ایرانی را با این موضوع تعیین و سیاستها و خط مشیهای کلان را به صورت مشخص و تدقیق شده ارائه دهد. بدیهی است که نگارش این متن نیازمند فراغ بال نویسنده و زمانی در حدود یک سال کاری است. که در صورت انجام آن فصل نوینی در عرصه تولیدات الکترونیک به روی جهان معاصر گشوده خواهد شد زیرا از اساس با بنیانهای فکری فعلی موجود در این عرصه تفاوت دارد.
ایرادی که به شرکتهای داخلی وارد است این است که میخواهند در «ایران» «اسلامی» آنطوری شرکت را اداره کنند که سامسونگ در «کرهی جنوبی» «لیبرال». میخواهند در یک کشور «درحال توسعه» و «دارای مبانی فکری و تمدنی متفاوت» شبیه کشوری باشند که همه چیزش متفاوت است. یعنی در در وادی توسعهگرایی جایگاه و نحوه عمل متفاوت را فهمیدهاند و نه در حوزه انقلاب، تفاوت مسیر انقلاب از مسیر ساختار فلسفی غرب را درک کردهاند. لاجرم مجبور به شکست در این عرصه شدهاند. آنها نیاز دارند یا یک اقتصاد توسعه خوان را استخدام کنند تا برایشان مثل همه اهل دنیا طرح ریزی کند یا از مومنان انقلابی در عرصه حکمت و انقلاب دعوت کنند تا پای رهنمودهایش بنشینند و شکل و مسیر متفاوتی به شرکتشان بدهند تا بتوانند در زیستبوم متفاوت ایران موفق و منحصر به فرد باشند. چیزی که شرکتهایی مثل همراه گویا اروند ( صاحب برند GLX ) از فهم آن عاجزند و فقط به ظواهری از اسلام و ایران بسنده کردهاند.
برای شرح این موضوع کافیست که به این نکته دقت کنیم که تمامی شرکتهای فعلی از تفکر امانیستی در فضای لیبرال دموکرات برای طراحی سیاستهای کلان شرکتهای خود و حتی طراحی محصولات بهره میبرند. در حالی که ما در عرصه سبک زندگی با تفاوتهای زندگی یک مسلمان با یک لیبرال آشنا هستیم و تفاوتهای فاحش این دو زندگی کاملا برایمان ملموساند. حال کافیست فکر کنیم که اگر به میزان تفاوت این دو زندگی در طراحی لوازم الکترونیک هوشمند تفاوت ایجاد شود چه استقبال گستردهای از شرکت ما خواهد شد و چقدر راحت میتوان در میدانی که خودمان آن را ایجاد کرده و در نتیجه هیچ رقیبی ندارد، به تجارت حلال، موفق و بسیار پرسود پرداخت.
طراحی و توسعه
این بخش به تشریح تکنیکهایی برای طراحی لوازم هوشمند خواهد پرداخت که میتواند در کوتاه مدت چرخشی را در تولیدات شرکت ایجاد کرده و به رشد آمار فروش در یک بازه محدود کمک شایانی کند.
فروش و بازتابگیری
یکی از بخشهای اصلی تجارت فروش محصولات تهیه شدهاست. شیوه تبلیغات و بازاریابی در این بخش به صورت مفصل بحث خواهد شد. و قسمت دوم از این فصل بازتاب نظرات خریداران برای تهیه محصولات جدید و اصلاح محصولات فعلی است. شیوهای که به صورت کلاسیک متون بسیاری در باره آن وجود دارد اما با تغییر بنیانها میتوان به سبک جدید و کاربردیتری از بازتابگیری رسید.
با توجه به نبود فرصتی برای تهیه تمامی این فصلها و تهیه محتوی بنیادین اگر به یکی از این شرکتهای الکترونیک دسترسی دارید سعی کنید به آنها بگویید که موفقیت یعنی انتخاب بهترین نوع جهانبینی! تا وقتی در قید و بند برخی دیوارهای خودساخته هستند نخواهند توانست به هیچ موفقیتی در عرصه پرشتاب صنایع پیشرفته دیجیتال برسد.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.