خانه شماره 39

یک دفترچه نویسه‌های شخصی در مورد آنچه ما بدان می‌اندیشیم.
جد و جهد

تذهیب سربرگ

بسم الله چرم

blog pic blog pic

زکات العلم نشرة. اگر بشود اسم این سیاهه‌ها را علم گذاشت. البته بخش اعظم آن دل‌نوشت است. برای نشر فرهنگ و دین می‌نویسیم شاید که خدا هدایتمان کند.

طبقه‌بندی موضوعی

قرآن چرم امام خامنه‌‌ای استاد پناهیان

dotچگونه به سمت آینده روشن حرکت کنیم؟

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵ ق.ظ

میثاق همدلی پیام امام خامنه‌ای در حج 99

می‌گویند یکی از اصلی‌ترین سوالات در روز حساب تبعیت از امام جامعه است. اینکه حرف‌هایش را بشنویم و به آن‌ها عمل کنیم. چیزی که در جای دیگری هم گفته‌ام این است که اکنون امام خامنه‌ای محور اصلی این مصداق است. باید صحبت‌های ایشان را شنید و در مورد آن فکر کرد. شاید که بتوان عمل نمود.

 

شاید می‌بایست به نوع دیگری موضوع همدلی را بررسی کرد. در حال حاضر اگر به بحث همدلی مسلمانان در حج نگاه شود. به سرعت موضوع منتقل می‌شود به مشترکات، یعنی خدا و رسول و کتاب و اختلافات یعنی عمر و ابوبکر و اذناب.  حال آنکه می‌بایست دقت کرد که اگر می‌خواهیم این همدلی پدید آید، می‌بایست موضوع مورد مناقشه را تغییر داد. چه ایرادی دارد اگر ما وقتی تصمیم به همدلی در مورد مسلمانان داریم با توجه به فضای کپیتالی جهانی، بر سر اقتصاد یا تکنولوژی همگام شویم تا این همگامی باعث شود که آن‌ها در کنار برادران شیعه خودشان قرار بگیرند و به آرامی زنگار اندیشه‌های غیر واقعی از ذهن‌هایشان زدوده شود؟

همانگونه که ما در حوزه سوریه توانستیم با استقبال عمومی مواجه شویم و عموم مردم سوریه اساسا شیعه نیستند و نبودند. و این اتفاق در فلسطین که برخی از آن‌ها اساسا دشمن شیعه بودند هم اتفاق افتاد. کافیست که موضوع را با نگاهی کاربردی دید و آن را به پیچیدگی‌های نا ممکن نکشاند.

در رفتار فردی هم اگر کسی تمایل دارد به فردی نزدیک شود یا کدورت‌های گذشته را بزداید، بهترین روش تعریف یک کار متفاوت و کاملا واقعی است تا در بستر تعاملات ضروری آن آرام آرام آن نگاه ذهنی متفاوت از بین برود.

  • هادی
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

تخته سیاهتخته سیاهتخته سیاه

نوشته تخته نوشته تخته نوشته تخته