خانه شماره 39

یک دفترچه نویسه‌های شخصی در مورد آنچه ما بدان می‌اندیشیم.
جد و جهد

تذهیب سربرگ

بسم الله چرم

blog pic blog pic

زکات العلم نشرة. اگر بشود اسم این سیاهه‌ها را علم گذاشت. البته بخش اعظم آن دل‌نوشت است. برای نشر فرهنگ و دین می‌نویسیم شاید که خدا هدایتمان کند.

طبقه‌بندی موضوعی

قرآن چرم امام خامنه‌‌ای استاد پناهیان

dotماشین پناهیان

دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۴۶ ب.ظ

ماشین استاد

ماشین‌های مسئولین متفاوتی را دیده‌ام، آن زمانی که احمدی‌نژاد ماشینش را برای فروش گذاشت تا زمانی که با پاترول این‌سو و آن‌سو می‌رفت. ماشین یکی دو آیت‌الله که گران‌ترینشان پارس بود و بعضی‌ها هنوز در سال 93 پراید سوار می‌شدند. دانشگاهی‌ها هم شاخصشان عباسی است که سمند سفیدی سواری می‌شود؛ اما این وسط ماشین استاد پناهیان جنجال‌برانگیزترین بوده است. چرایی‌اش را نمی‌دانم. یک‌زمانی پراید سوار می‌شد وقتی خراب شد آن پارس کذایی را خرید، آن زمان‌ها ما نیز مؤدبانه سؤال کردیم و پاسخ منطقی بود. ماشین قبلی تاب این‌همه مسافرت بین تهران و قم را نمی‌آورد و ماشاالله نسل اولی‌ها نیز همه جانباز! دنده باید خودکار می‌بود نتیجه شد پارس؛ اما یک سری از ما بچه حزب‌اللهی‌ها تاب نیاوردیم و آن‌قدر فغان برآوردیم انگار فاحشه کبیره انجام‌شده نعوذبالله.

مطهری زمان

برای داستان ماشین پژو پارس پناهیان[1] نظرات و فغان‌ها در وب و بیرون آن بسیار خواندید؛ اما کسی بعدش را ندید. نمی‌دانم به چه دلیل اما هفته پیش در جلسات هفتگی ایشان دیدم پژو نقره‌ای با کلاج دستی! سوار بودند استاد. لااقل ما بنویسیم که بماند در تاریخ. آی امّت، با هر نکته‌ای بزرگی را از دایره خارج نکنید. یکهو می‌بینید فتنه شد و شما هیچ‌کس را قبول ندارید. نه پناهیان نه عباسی نه رحیم‌پور نه آیت‌الله مکارم یا آیت‌الله جوادی. ...

صدق الله العلی العظیم

  • هادی
سلام مطالب جالبی ارائه دادید استفاده کردیم.ممنونم از زحماتتون دوست عزیز
یه بنده خدایی رو می شناسم که خیلی پولداره. مذهبی هم هست، البته بیشتر میشه گفت ادعایی!!، تو یه سری پروژه های سپاهی کار می کنه و خلاصه خودشو سپاهی می دونه و از این حرفا. سه تا ماشین داره. وقتی می خواد بره سپاه و کارای اونجا رو انجام بده با پژو میره، وقتی میخواد مهمونی و این جور جاها بره، ماشین آزرا و اون یکیشو که الان یادم نیست چی بود برمی داره.
البته من به این کسایی که اسم بردین جسارت نمی کنم. اما دیدن این آدم باعث شده، همیشه گوشه ی ذهنم داشته باشم که ملاک سادگی یه نفر ماشینی که تو می بینی نیست. بهتره ملاک های بهتری انتخاب کنم برای شناخت آدم ها.
هادی
همینطوره که می‌بینید؛ شاید خدا یه جورایی می‌خواد با نقض همه ملاک‌های ما، برای خوب و بدی آدم‌ها؛ جا بندازه که فقط ملاکی که من میدم درسته! «إِنَّ أَکْرَ‌مَکُمْ عِندَ اللَّـهِ أَتْقَاکُمْ»

تازه می‌دونید سختی کار کجاست؟ اینکه امکان محاسبه تقوی هر فرد تقریبا محاله.
برای همین امام علی کار رو راحت کرده و می‌فرماید: «طوبى لمن شغله عیبه عن عیوب الناس».
یک حاشیه مهم دیگر هم دارد که جهت جلوگیری از اطاله کلام حذف می‌کنم.
ایشون فک کنم منظورشون از شما که نوشتن، همون بنده خدایی باشه که راجع به استاد حرفهااا... زدن نه شخص شما جناب هادی خان. مورد خطابشون حذف به قرینه شدن گویا!!!!!!!!!!
شما اگه بحث زندگی بهتر استاد رو گوش بدید دیگه این حرفها رو نمیزنید چه اشکالی داره مومن هم ماشین گران قیمت داشته باشه تازه پژو پارس که متوسطه

تو توی مومن زندگی ات رو با دینت بهتر و درست نکنی نمیتونی دیگران را به دین داری دعوت کنی
هادی
شما مطمئنی متن دو پاراگرافی ما رو خوندی برادر؟
بعضیها چقدر تنگ نظرند
پژو پارس که ماشین مدل بالایی نیست
همه ماشینهای ساخت داخل تقریبا در یک رده هستند و خریداران آن اقشار متوسط و متوسط رو به پایین
  • حسین بوذرجمهری
  • راستی، ماشین استاد عباسی به رنگ نقره‌ای است و به نام همسرش هم هست!
  • حسین بوذرجمهری
  • سلام
    جالب بود
    استفاده کردم
    هادی
    علیکم السلام
    خواهش می‌کنم.
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    تخته سیاهتخته سیاهتخته سیاه

    نوشته تخته نوشته تخته نوشته تخته