خانه شماره 39

یک دفترچه نویسه‌های شخصی در مورد آنچه ما بدان می‌اندیشیم.
جد و جهد

تذهیب سربرگ

بسم الله چرم

blog pic blog pic

زکات العلم نشرة. اگر بشود اسم این سیاهه‌ها را علم گذاشت. البته بخش اعظم آن دل‌نوشت است. برای نشر فرهنگ و دین می‌نویسیم شاید که خدا هدایتمان کند.

طبقه‌بندی موضوعی

قرآن چرم امام خامنه‌‌ای استاد پناهیان

dotطرح یک دفاع نامتقارن علیه بی‌حجابی!

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۱ ب.ظ

دفاع نامتقارن

اکنون بنا به صحبت‌های امام خامنه‌ای ما درگیر چند جنگ در چندین جبهه هستیم. اول جبهه فرهنگی، که همه دوستان بحث جنگ نرم و شبیخون فرهنگی و غیره را بسیار شنیده‌اند. دوم جنگ تمام عیار[1] اقتصادی که مبحث تحریم‌ها گوشه کوچکی از این صحنه عظیم را شکل می‌دهد. و جنگ حق و باطل در کلان نظام که با درگیری تکفیریون در منطقه علیه انقلاب جهانی اسلام شاهد آن هستیم.

اکنون در شهر‌ها ما شاهد اشغال فرهنگی بخش عظیمی از هر شهر هستیم که نمود آن را در بی‌حجابی و عریانی زنان مسلمان شیعه هر روزه می‌بینیم. اکنون در زمان اشغال فرهنگی که نیروی مسلمان فعال جامعه توان حذف این معضل و بازآوری اعتقادات مردم را ندارد. گوهر و دستاورد روزهای عشق و حماسه چاره گشاست. دفاع نامتقارن!

دفاع نامتقارن که ایران در زمان جنگ تحمیلی و حمایت از مردم لبنان و فلسطین آن را ابداع کرد[2] و بعدها در دانشگاه‌های نظامی جهان تدریس شد، شیوه مناسبی برای جنگ است. آن هنگامی که توازن قوی در جنگ برابر نیست. دفاع نامتقارن به زبان ساده یعنی اگر از نقطه الف به شما حمله شد شما از نقطه ب به دشمن ضربه بزنید! بحث من اینجا توضیح و تفصیل این شیوه نیست، غرض چیز دیگری است.

دولت‌های محترمۀ از زمان افسانه اکبر[3] تا حال و احتمالا آتی به علل گوناگونی از جمله آنچه من شناخت ناصحیح از سازوکارهای پیچیده کنش‌اجتماعی اسلام در صحنه عمل می‌نامم، گروهی نخواستند و گروهی نتوانستند که دین را در عرصه عموم مردم باقی نگه دارند. لذا برای خودشان کارهای مهم‌تری تعریف کرده و مسئله حجاب را رها کردند. در این وضعیت امر به معروف و نهی از منکر (که دفاع متقارن محسوب می‌گردد) گروه‌های معدود مومن جامعه تاثیری نداشت و شهدای زیادی را تحویل مولایشان دادند (فهرست: از سال 1369)

حالا شیوه‌ی دیگری را باید پیش گرفت. اگر نمی‌شود حجاب بر سر زنان عور خیابانی کرد باید به سراغ حجاب مردان مسجدی برویم! اگر دقت کرده باشید در مسجد انسان‌های خوب و ساده دل و صافی هستند که صفوف نماز را تشکیل می‌دهند ولی یا کلا محاسن مبارکشان موجود نیست و یا ته ریش کوتاه و سبیل به نسبت پرپشت‌تری دارند. خوب اگر این جمعیت همگی محاسنی به قدر طلبه‌های محترم یعنی حد شرعی آن (یک مشت)  بگذارند چهره شهر تغییر جدی‌ای خواهد کرد. برای تضمین این راه حل خودم[4] را مثال میزنم که چون ظاهری مذهبی برای خودم فراهم کرده‌ام نهی از منکر غیر زبانی‌ام از نهی از منکر زبانی‌ام سبقت گرفته و می‌بینیم خانم هایی که با دیدن ما کمی وضع حجابشان را بهبود می‌دهند.

شیوه‌ی بعدی در این دفاع نامتقارن طرح حجاب آقایان است. من نمی‌دانم چرا اینقدر راحت تبلیغ ژیلت، دورکو و دیگر برندهای لوازم اصلاحی می‌شود که تنها مصرف آن‌ها عمل کاملا حرامی است که مراجع هیچ اختلافی در آن ندارند، به نام تراشیدن ریش! پیشنهاد صریح ما این است که آقایان خصوصا آقا پسرهای محترم تقریبا بیخیال نهی از منکر خانم‌های بی‌حجاب شده و به جایش مردانه به نهی از منکر نداشتن ریش مردان شوند. (این پیشنهاد فلسفه‌ای در حد یک کتاب دارد که جای آن در این متن کوتاه نیست)

شیوه‌های گوناگون دیگری نیز وجود دارد که به سبک این تارنوشت همیشه به وقت دیگری وعده داده شده‌اند. از اینکه فرصت نمی‌کنم مطالب را تکمیل کنم از همه مخاطبان پوزش می طلبم.

 


بعد نوشت: شنیدم امام خامنه‌ای در مراسم دانشگاه افسری امام حسین(ع) در یکی از سال‌ها به فرماندهان اعتراض کرده چرا اینقدر ریش این پاسدارها کوتاه است؟ ریش باید بلند باشد، بعد دست کشیدند به محاسن سرادر عروج و گفته‌اند ریش ایشان مناسب است. (ریش ایشان به حد شرعی یعنی یک قبضه است) و فرموده‌اند محاسن بلند برای مرد دو فایده می‌آورد:
1. هیبت و شکوه مرد را افزایش می‌دهد
2. حریم می‌آورد.

[1] قید تمام عیار در ادبیات نظامی به بالاترین سطح ممکن از جنگ و درگیری دو نیروی متخاصم اطلاق می‌شود لطفا به سخنان امام جامعه مثل کلماتی که برای انتخابشان فکر نشده است، نگاه نکنید!

[2] اگر در اینترنت چیز دیگری دیدید، ما مسئول بی‌سوادی مردم نیستیم!

[3] اکبر به معنای بزرگترین است

[4] خود جانماز آبکشیده‌ام را عرض می‌کنم! توهم اولیاء الله برتان ندارد.

  • التحقیر الاحقر
  • سلام و نور و رضوان
    با مطلبی در باره علّامه عزیز _ عبدالحسین امینی (رضوان الله تعالی علیه) _ منتظریم
    به نظر من( فقط نظر من است نه بیشتر) که یک خانم اگر رفتار بدی مثل بدحجابی داشته باشد، میتواند چند مرد را تحت تاثیر قرار بدهد و برعکس.

    و الان واقعنننن آقایون بدحجاب بیشترند. بدحجابی ظاهری که توی متن بود و بی غیرتی ها و....
    ما بهش میگیم فیدبک مثبت. ینی یک خانم ده تا آقا رو از راه به در می کنه و اون ده تا آقا شاید یک خانم و البته دلگرمی و تاییدند برای اون یکی خانم.
    و واقعا ما خانم ها کم گذاشتیم. و آقایون هم زیاااااد گذاشتند.
    هدی
    سلام بزرگوار. این به ذهنم میررسه که هرکس به وظیفه خودش بژردازه و اصلاح قوم خودش رو در دست بگیره... من و  شما قوم خودمون آقایون هم قوم خودشون.
    مشغول شدن به عیب خودمون بهترین کاره... البته اینجا من تعمیم میدم به عیب جنس خودمون...

  • حسین بوذرجمهری
  • سلام
    خیلی عالی بود. لذت بردم :)
    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.

    تخته سیاهتخته سیاهتخته سیاه

    نوشته تخته نوشته تخته نوشته تخته